جستجوی انجمن

نمایش:  
پست ها از آخر نمایش داده شود
شناسه موضوع:
اگر وب سایتی را مدیریت می کنید یا حداقل کمی با دنیای اینترنتی آشنا باشید، احتمالاً نام سئو به گوش شما خورده است. با قدرت گرفتن موتورهای جستجوگری نظیر گوگل، امروزه همۀ وب سایت ها فردی را در استخدام دارند تا سئوی آنها را بر اساس معیارهای روز موتورهای جستجوگر بهینه سازی نماید. بی شک وب سایت های ایجاد شده بر روی سامانه پرتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همانند دیگر وب سایت ها نیاز به بهینه سازی دارند.

به هر حال ما در این مقاله قصد داریم دربارۀ سئو (یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر) برایتان صحبت کنیم. فاکتورهای مهم سئو را برای شما بر شماریم و چگونگی اجرای برخی از نکات مهم آن را در سامانه پرتال برایتان بازگو کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید (به خصوص اگر بر روی سامانه پرتال وب سایت ایجاد کرده اید).

سئو چیست؟
احتمالاً شما نیز متوجه شده اید، هنگامی که جمله ای را در موتورهای جستجوگر مانند گوگل یا یاهو جستجو می کنید، برخی از وب سایت ها بالاتر از بقیه و در صفحه اول قرار دارند. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا چنین اتفاقی می افتد و چرا وب سایت شما در صفحه اول قرار ندارد؟ خب، پاسخ ساده است: سئو!

تمام موتورهای جستجوگر برای آن که وب سایت ها را نشان بدهند، مجموع قوانین و چارچوب های خاصی را برایشان تعیین می کنند که به این قوانین سئو (به انگلیسی SEO) گفته می شود. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر است. هر چقدر یک سایت قوانین و چارچوب های سئو را بیشتر رعایت کند، موتورهای جستجوگر توجه بیشتری به آن نشان خواهند داد و در نتیجه رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.

قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل در نهایت منجر به کسب درآمد بیشتر کسب و کارها خواهد شد. این مسئله به قدری اهمیت دارد که عدۀ بسیاری که وب سایت شان در انتهای نتایج جستجو قرار دارد با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل، وب سایت خود را در نتایج جستجوی مرتبط به نمایش در می آورند.

اما چگونه باید یک وب سایت را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کرد؟ خب، در ادامه فاکتورهای مهم سئو را به شما معرفی خواهیم کرد.

فاکتورهای مهم سئو
مسلماً قوانین وضع شده در الگوریتم های موتورهای جستجوگر موارد بسیاری را شامل می شود که باید آنها را رعایت نمود. در ادامه به عوامل مهم رتبه بندی سایت اشاره می کنیم:

تولید محتوا
محتوای سایت امروزه به یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو تبدیل شده است. در بین سئوکاران اصطلاحی رایج است که می گوید: "محتوا پادشاهی می کند". گوگل علاقه شدیدی به محتوای تازه و بی همتا دارد.

هر چه مطالب شما علمی تر و دقیق تر یک مسئله را بررسی کنند برای وب سایت شما بهتر است. همین امر سبب می شود که محتوای شما طولانی شود که این خود مزیت بزرگی است چرا که گوگل شما را به عنوان یک مرجع شناسایی می کند و اعتبار بالایی برای وبسایت شما در نظر خواهد گرفت.

لینک سازی
شاید بتوان گفت که لینک سازی مهم ترین فاکتور موثر در سئو است. شاید بپرسید لینک سازی چیست؟ در واقع لینک سازی روندی است که در آن، دیگر وب سایت ها لینک وب سایت شما را درون محتوای قرار می دهند. این عامل چند وجه مثبت برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

اول اینکه وقتی وب سایتی به شما لینک می دهد، گوگل وب سایت شما را معتبر می شناسد (زیرا هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که فردی لینک خارجی را درون وب سایت خود قرار دهد، مگر آنکه آن وب سایت حاوی مطلبی مهم باشد). حال هرچقدر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبرتر باشد، تاثیر آن بر وب سایت شما بیشتر خواهد بود.

نکته دوم این است که اگر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبر باشد، قطعاً بازدیدکننده بسیاری دارد. به همین دلیل ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد خواهد شد.

نکتۀ سوم، برندسازی است. هنگامی که لینک شما در وب سایت های مختلف وجود داشته باشد، مطمئناً نه تنها گوگل بلکه کاربران اینترنت هم متوجه حضور پررنگ شما خواهند شد. در ادامه روش های ساخت بک لینک را برایتان نام می بریم.

شبکه های اجتماعی
با ظهور شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوگر وارد مرحله پیچیده تری شدند چرا که پلت فرمی ایجاد شده بود که تقریباً امکانات مهم یک وب سایت را به کاربران ارائه می داد و همچنین به آنها اجازه می داد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود در تماس باشند. به این ترتیب موتورهای جستجوگر متوجه شدند که نمی توان شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت.

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و توئیتر هم اکنون در سئوی یک وب سایت تاثیر دارند. هر چند تعداد فالوورهای بیشتر در سئو ملاک نیست اما میزان به اشتراک گذاری و تعداد لایک ها می تواند بر روی سئو موثر باشد. همچنین، لینک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند مطمئناً بر روی سئو موثر هستند.

توضیحات متا یا Meta Description
در بخش متا دیتای خود توضیحاتی مختصر و مفید از موضوع صفحه وب سایت خود بنویسید. این متا دیتا همان توضیحاتی است که موتورهای جستجوگر در اولین اقدام برای فهمیدن موضوع وب سایت شما بررسی می کنند. سعی کنید در توضیحات متای وب سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. این توضیحات به گوگل کمک می کند تا موضوع سایتتان را سریعتر بفهمد.

کدنویسی و قالب وبسایت
شاید باورش کمی سخت باشد. اما قالب وب سایت شما تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئویتان خواهد داشت. قالب وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود تا سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. هرچه وب سایت شما کند تر باشد، مخاطبان کم تری به آن مراجعه می کنند. بنابراین هر آنچه در وب سایتتان غیر ضروری است را حذف کنید تا سرعت بارگذاری وبسایتتان افزایش یابد. این امر همچنین تاثیر مثبتی بر روی Bounce Rate وب سایت خواهد داشت.

علاوه بر تمیز بودن کد نویسی قالب یک سایت، قالب هر وب سایت باید با موبایل سازگار باشد. به این معنی که وب سایت شما باید برای تمامی صفحات نمایشگر (موبایل، تبلیت، لپ تاپ) به خوبی نمایش داده شود.

خب، موارد ذکر شده در بالا پر اهمیت ترین نکات مهم در رابطه با سئوی یک سایت هستند. هر کدام از این موارد زیر شاخه های بسیاری دارند که در آینده مطالبی را برایشان ارسال خواهیم کرد. نکته قابل توجه این است که وب سایت هایی که در پرتال ایجاد می شوند همگی برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده اند. بنابراین شما از بسیاری جهات راحت هستید.

آموزش لینک سازی
همانطور که در بالا اشاره کردیم، لینک سازی پر اهمیت ترین روش برای بهبود وضعیت وب سایت است. موتورهای جستجوگر نیز مانند انسان ها از طریق لینک ها از یک وب سایت به وب سایت دیگر می روند، درجۀ اهمیت آنها را می فهمند و حتی از ساختار وب سایت مطلع می شوند. بنابراین لینک ها عوامل بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت به شمار می آیند.

روش های مختلفی برای بدست آوردن بک لینک در دیگر وب سایت ها وجود دارد که برخی از آنها را برایتان نام می بریم:

لینک سازی طبیعی
این روش از لینک سازی کاملاً محتوا محور است، به این معنی که مطلب یا خبری که در وب سایت خود منتشر می کنید باید به قدری جذاب، کامل، خلاقانه و بکر باشد تا دیگر وب سایت ها با مطالعۀ آن پی به ارزشمند بودن آن ببرند و آن را به عنوان مطلبی مرجع معرفی کنند. قرار دادن لینک وب سایتی در وب سایتی دیگر به دلیل وجود محتوای غنی، لینک سازی طبیعی نام دارد.

سعی کنید برای تولید محتوای خود وقت بگذارید و بر اساس معیارهای سئو آن را منتشر کنید. محتوای شما می تواند یک مقاله، اینفوگرافیک، ویدئو یا هر چیز دیگری باشد.

وبلاگ نویسی به صورت مهمان
در این روش، شما از چند وب سایت مهم که ترجیحاً در حوزه تجاری شما فعالیت می کنند تقاضا می کنید تا مطلبی از شما را انتشار دهند و یا اجازه دهند خودتان پُستی را به صورت مهمان در وب سایت آنها منتشر نمایید. به این ترتیب شما می توانید با معرفی فعالیت خود در آن مطلب به قسمت های مختلف وب سایت لینک دهید. هر چند همانطور که در بالا گفتیم، اگر مقاله ای که منتشر می کنید واقعاً ارزشمند باشد، وب سایت ها با علاقه آن را منتشر خواهند کرد.

ساخت لینک به روش لینک شکسته
در این روش شما در وب سایت های مرتبط با فعالیت خود به دنبال لینک های خراب (شکسته) می گردید. به این ترتیب با پیدا کردن این لینک ها از صاحب وب سایت تقاضا می کنید که محتوای شما را بخواند و در صورت رضایت آن را جایگزین لینک خراب در وب سایت خود بکند. دقت داشته باشید در این روش حتماً باید مطلبی جامع و کامل را ارائه دهید که صاحبان وب سایت ها نتوانند پیشنهاد شما را رد کنند.

خرید لینک
یکی دیگر از روش های لینک سازی خرید لینک است. علی رغم اینکه گوگل این روش از لینک سازی را تایید نمی کند و در صورت مشاهده وب سایت را مجازات می کند، با این حال در ایران این روش از لینک سازی بسیار رایج است.

در این روش، وب سایت ها در ازای دریافت مبلغی لینک شما را برای مدتی در وب سایت خود قرار می دهند یا مطلبی را منتشر کرده و لینک های مورد نظر شما را به همراه کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوا قرار می دهند.

لینک سازی در قسمت دیدگاه ها و فروم ها
هرچند گوگل اعلام کرده است که این نوع لینک سازی دیگر تاثیر بر رتبه بندی وب سایت نخواهند داشت و حتی استفاده فراوان از این روش منجر به گوگل پنالتی خواهد شد، با این حال آمارها نشان می دهد که این نوع لینک سازی هنوز در میان سئو کاران بسیار محبوب است و همچنان بر سئو تاثیرگذار است.

اگر یادتان باشد در بالا گفتیم که هرچقدر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبرتر باشد، گوگل بیشتر به وب سایت شما اهمیت می دهد. ارزش وب سایت ها به چند عامل بستگی دارد: اعتبار دامنه (Domain Authority)، رتبه صفحه (Page Rank) و رتبه دامنه (Domin Rate) که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

به طور مثال وب سایت های خبرگزاری های معروف، وب سایت هایی هستند که نه تنها بازدید فراوان دارند بلکه موتور جستجو گوگل نیز به آنها اعتماد دارد. به این ترتیب وقتی وب سایت مورد اعتماد گوگل به شما لینک می دهد، گوگل می فهمد که وب سایت شما نیز قابل اعتماد است. بنابراین توجه ویژه ای به شما نشان خواهد داد.

اما نکته مهم در اینجا قرار دارد: از آنجایی که به دست آوردن چنین لینک های بسیار دشوار و زمان بر است، تا زمانی که شما بتوانید چنین لینکی را به دست آورید می توانید تعداد بسیاری لینک با ارزش پائین به دست آورید.

جهت لینک سازی در فروم ها و دیدگاه های وب سایت ها، می توانید در فروم های مختلف عضو شده و مطالب وب سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید و آن ها را به محتوا خود لینک دهید. همچنین می توانید در قسمت پروفایل خود لینک وب سایت یا مطالب مهم سایت خود را قرار دهید.
همچنین می توانید در قسمت دیدگاه های وب سایت های پربازدید، دیدگاهی را به همراه لینک مطالب وب سایت خود قرار دهید. برای انجام این روش از لینک سازی می توانید از ابزارهای RankSignals و Ahrefs کمک بگیرید که در ادامه نحوۀ کار با آنها را برایتان توضیح می دهیم.

معرفی و آموزش کار با RankSignals
RankSignals وب سایتی است که می تواند تعداد بک لینک های وب سایت و محل انتشار آن ها را به کاربران نشان دهد. استفاده از Rank Signals کاملاً رایگان است.

این ابزار برای سئو کاران بسیار مفید است چرا که به شما نشان می دهد در چه وب سایت هایی می توانید لینک سازی کنید. کافیست آدرس سایت یکی از رقبای تجاری خود را وارد کنید تا ببینید او در کجاها لینک سازی کرده است و شما نیز می توانید همان روند را پیش بگیرید.

برای استفاده از این ابزار، ابتدا به سایت Ranksignals.com بروید.



وب سایت را به پائین اسکرول کنید و برای ثبت نام بر روی Get Started Now کلیک کنید.



حال، به صفحه ای مانند تصویر زیر وارد می شوید. اطلاعات و مشخصات خود را وارد کنید و بر روی گزینه Create my Account کلیک کنید.



پس از انجام مراحل ثبت نام و ورود (Log In) به سایت، اکنون می توانید از این ابزار استفاده کنید. کافیست در باکس بالای صفحه آدرس وب سایتی که می خواهید را وارد نموده و بر روی گزینه Explore Links کلیک کنید.



سپس شما به صفحه نتایج جستجو مانند تصویر زیر منتقل خواهید شد که می توانید در آن تمام بک لینک های وب سایت مورد جستجو را مشاهده نمایید.



معرفی و آموزش کار با Ahrefs
شاید بتوان گفت سایت ahrefs.com کامل ترین منبع برای دریافت اطلاعات بک لینک یک سایت می باشد. تمام اطلاعاتی که یک متخصص سئو برای لینک سازی احتیاج دارد توسط وب سایت Ahrefs تامین می شود. متاسفانه این ابزار رایگان نیست و بابت استفاده از آن، هر ماه باید مبلغ 99 دلار پرداخت نمایید.
ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید کار سئوی خود را به صورت جدی دنبال کنید، حتماً از این ابزار استفاده نمایید.



تنظیمات سئو در سامانه سایت ساز پرتال
خب، همۀ موارد بالا را گفتیم تا بتوانیم نحوۀ تنطیمات سئو در سایت ساز پرتال را برای شما عزیزان توضیح دهیم. حال که با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر آشنا شده اید می توانید بهتر از گذشته وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر تنظیم کنید.

برای انجام تنظیمات کلی سئوی وب سایت خود به پنل خود در سامانه پرتال وارد شوید. پس از ورود به پرتال با داشبورد پنل وب سایت خود روبرو می شوید. از تَب های بالا بر روی گزینۀ تنظیمات کلیک کنید.



پس از کلیک بر روی گزینه تنظیمات، کشویی برای شما باز می شود. حال از بین تَب های باز شده گزینه تنظیمات سئو را انتخاب کنید.



با کلیک بر روی این گزینه شما با صفحۀ زیر را مشاهده خواهید کرد.



بخش اول صفحه مربوط به ایندکس کردن سایت در موتورهای جستجوگر Google و Bing می باشد. شما می توانید با ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز، کد HTML مورد نظر را دریافت کنید و آن را در باکس مرتبط، قرار دهید. به این ترتیب وب سایت شما در گوگل ثبت خواهد شد.
بخش دوم مربوط به ارزش گذاری صفحات وب سایت می باشد. شما می توانید صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجوگر ارزش گذاری نمایید. به این ترتیب موتورهای جستجوگر بر اساس ارزشی که شما تعیین کرده اید، صفحات شما را دنبال می کنند.
بخش سوم این صفحه، مربوط به خطای 404 می باشد. شاید بپرسید خطای 404 چیست؟ خطای 404 (Not Found) از خطاهایی است که از سمت کاربر رُخ می دهد. هنگامی کاربری (به طور مثال مرورگر) درخواست منبعی (صفحه ای از سایت) را از طرف سرور می‌کند، درصورتی که سرور نتواند منبع درخواست شده را پیدا کند، این خطا را به کاربر نشان می‌دهد. حال شما می توانید صفحه ای را انتخاب نمایید تا زمانی که این خطا به کاربر نشان داده شد، کاربر به صفحه ای جایگزین منتقل شود. برای انجام این کار می توانید URL صفحه مورد نظر را دون باکس تعبیه شده قرار دهید.
بخش چهارم این صفحه، بخش اطلاعات نام دارد. در این بخش می توانید فایل Robot.txt مورد نظر خود را در سایت آپلود کنید. فایل robot.txt به موتورهای جستجوگر می گوید که چه صفحاتی از وب سایت شما را دنبال (ایندکس) نکنند. همچنین می توانید از طریق لینک قرار داده شده در انتهای این بخش، فایل XML نقشه وب سایت خود را مشاهده نمایید.
تنظیمات سئو برای وبلاگ در سایت ساز پرتال
برای ایجاد یک پُست در وبلاگ خود، در ابتدا به داشبور وب سایت خود در سامانه پرتال مراجعه کنید و بر روی گزینه نوشته های وبلاگی کلیک کنید.



اکنون صفحه ای با عنوان فهرست نوشته های وبلاگی برای شما باز شده است. بر روی گزینه + نوشته جدید کلیک کنید.



اکنون به صفحه ای منتقل شده اید که می توانید از طریق آن نوشته ای را در وبلاگ خود منتشر نمایید. برای نوشتن مطالب وبلاگ حتماً نکات مهمی که در رابطه با تولید محتوای سئوپسند وجود دارد را رعایت نمایید (طول محتوا، استفاده از تصویر، لینک دادن به سایر صفحات سایت و ... ).

پس از اتمام نگارش پُست وبلاگ خود و اعمال تنظیمات بهتر بر روی گزینۀ سئو کلیک کنید.



پس از کلیک بر روی گزینه سئو، فُرمی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.



در باکس بالا، باید عنوان مقاله تان را بنویسید. توجه داشته باشید این عنوان در وبلاگ شما نمایش داده نمی شود، بلکه عنوانی است که برای نمایش در موتورهای جستجوگر انتخاب می کنید. سعی کنید، عنوان مقاله تان بیش از 55 کاراکتر نباشد.
در باکس بزرگ وسط، باید توضیحات متای پُست وبلاگ خود را بنویسید. این توضیحات، همان نوشته هایی هستند که در صفحه نتایج جستجو گوگل در زیر لینک ها نمایش داده می شوند که به Rich Snippet معروف هستند. تعداد کاراکتری که در این قسمت باید استفاده کنید، 160 کاراکتر است.
باکس انتهایی نیز مربوط به URL پُست وبلاگتان می باشد. سعی کنید تمام آدرس های وب سایت تان به انگلیسی باشد. این کار از نظر سئو بسیار مفید است چرا که زبان گوگل انگلیسی است و در نهایت زبان انگلیسی را بهتر متوجه می شود. همچنین برای جدا سازی کلمات، فقط و فقط از خط فاصله (-) استفاده نمایید.
قسمتی که در سمت راست تصویر با عنوان نامک انگلیسی ایجاد شود، وجود دارد برای ترجمه عنوان مقاله شما به زبان انگلیسی و استفاده از آن در URL پُست می باشد. این روش برای کسانی که آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند مفید خواهد بود، اما بهتر است بدانید که در برخی اوقات این ترجمه ها به درستی صورت نمی گیرد.
توجه: سعی کنید در تمامی این قسمت ها حداقل از یک کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت خود استفاده نمایید.

برچسب گذاری نوشته های وبلاگ
برچسب یا TAG همان عبارات یا کلمات کلیدی هستند که کاربران آنها را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند. کلمات کلیدی باید چکیده ای از موضوع مطلب شما باشد.

در گذشته برچسب ها اهمیت بالایی در سئو داشتند، اما امروزه آن چنان تاثیر گذاری در سئو ندارند و بیشتر جهت دسته بندی مطالب سایت استفاده می شوند.

4باربگو:
سه کیسه سیر سه کیسه شیر


5 بار بگو :
دستم در دبه بود دبه درش دستم بود !



3 بار بگو :
ﯾﻪ ﯾﻮﯾﻮﯼِ ﯾﻪ ﯾﻮﺭﻭﯾﯽ



5 بار بگو :
لای رولت رنده ی لیمو رفته



این جمله رو اگه 2 بار هم بتونی بگی هنر کردی ! :
چه ژست زشتی



3 بار تکرار کن :
دل به دلت دله این دله دل مرده بده بده دل که بد آورده



5 بار سریع بگو :
سه دزد رفتن به بز دزدی ُ یه دزد یه بز دزدید ُ یه دزد دو بز دزدید



3 بار بگو :
سه سیر سرشیر سه شیشه شیر!



3 مرتبه تکرار کن :
لیره رو لوله لوله رو لیره



این جمله رو 5 بار تکرار کن :
ششلیک شنسل شنسل ششلیک



3 بار پشت سر هم بگو :
سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی



این جمله رو 5 بار تکرار کن :
کانال کولر تالار تونل



جمله سخت زیر رو 5 بار تکرار کن
قوری گل قرمزی



5 بار سریع بگو :
افسر ارشد ارتش اتریش



5 بار بگو :
اگزیستانسیالیسم !



7 بار بگو :
شست ، سشوار کرد



پنج بار تکرار کن :
شیخ شمس علی در شمس آباد



سه بار سریع بگو :
6 سیخ جیگر سیخی 6 هزار



3 مرتبه سریع بگو :
تاجر تو چه تجارت می کنی ، تو را چه که چه تجارت می کنم؟



هقت بار سریع بگو :
لورل روی ریل راه میرفت



سه بار تکرار جمله سخت :
دختر خر ما تو دخل و خرج خیط کاشته بود



سریع و پشت سر هم چند بار بگو :
کارل و لرل کارها رو رله کردن



5 بار سریع بگو :
دزدی دزدید ز بز دزدی بزی عجب دزدی که دزدید ز بز دزدی بزی



5 بار تکرار کن :
سه دزد رفتن به بز دزدی یه دزد یه بز دزدید یه دزد دو بز دزدید



3 بار سریع بگو :
ششلیک شنسل ، شنسل ششلیک



7 بار بگو سریع :
دستِ راستِ ماستِ سُسه



سریع 3 بار بگو :
کوکتل کتلت ، کتلت کوکتل



هفت بار سریع بگو :
رالی لاری



به لنکنت زبون نیوفتی ! 5 بار بگو :
سمسار تو سمساریش پوست سوسمار داشت



حالا جمله زیر رو تکرار کن چند بار :
منوچهر با یه بقچه پر تربچه، توی باغچه، خورد پیازچه!



پشت سر هم 5 بار بگو :
ریله رو روله روله رو ریله



جمله زیر رو 3 بار تکرار کن :
انگور انبه ازگیل اورانگوتان



سین و شینت نزنه ایشالا 5 بار بگو :
سه سیخ سوشی ، سیخی شیش هزار



سریع 5 بار بگو :
زیرۀ ریزه میزه از زیر میز می ریزه



زود ، تند ، سریع 3 بار بگو :
غولارو با قند گول می زنیم



7 بار زود بگو :
ریش شیری سیبیل شیری ، سیبیل شیری ریش شیری



3 بار سریع بگو :
این باد چه بد باد بدی بود که من باد به بد بادی این باد دگر باد ندیدم



5 بار تکرار کن :
به نام وجودی که وجودم از وجود پر وجودش بوجود آمده است.



این جمله ترکی هست ، 5 بار بگو :
” سانجلاندرانلاردانده ”
یعنی : این از اونها (میوه یا هر چیز دیگه ای) هست که اگه بخوریش دل درد میگیری.



و در آخر جمله انگلیسی زیر رو یه بار هم بتونی بگی قبوله !
Three witches watch three Swatch watches.Which witch watch which Swatch watch
یعنی : سه جادوگر به سه ساعت سواچ نگاه میکنند؛کدام جادوگر به کدام ساعت نگاه میکند


usr_img

تفنگ هجومی مدل ۵۸ (به چکی: Samopal vzor 5 اسلحه انفرادی است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواد تیراندازی کند. این سلاح هجومی در جمهوری چکسلواکی از سال ۱۹۵۸ تا سال ۱۹۸۸ ساخته می‌شد. در حال حاضر ارتش های جمهوری چک و جمهوری اسلواکی از این تفنگ استفاده می‌کنند.




تاریخچه

در دوره جنگ سرد جمهوری چکسلواکی و اتحاد جماهیر شوروی تنها کشورهای بلوک شرق بودند که تفنگ خودرا می‌ساختند. سلاح هجومی مدل ۵۸ در سال ۱۹۵۶ توسط یرژی چرماک و بوهوسلاف نوتنی طراحی شد. ساختن تفنگ مدل ۵۸ در سال ۱۹۵۸ شروع شد و درهمان زمان نیز رسماً وارد ارتش جمهوری چکسلواکی شد. تا سال ۱۹۸۸، ۹۰۰۰۰۰تفنگ ساخته شد.


usr_img
تفنگ هجومی مدل ۵۸ اسلحه انفرادی است که با فشار گاز ناشی از انفجار باروت مسلح می‌شود. قطر درونی لوله (کالیبر) اصلی آن ۷٬۶۲ است. این تفنگ دارای خشاب ۳۰ یا ۳۲ فشنگی است. این سلاح در دو مدل با قنداق ثابت و قنداق تاشو اززیر ساخته می‌شد. تفنگ با قنداق تاشو از زیر به وسیله پلیس و چتربازان استفاده می‌شود. لوله سلاح ۴ شیار راست پیچ دارد و سطح داخلی این لوله پوششی از کروم دارد.


مکانیسم گلنگدن آن بر خلاف آ- کا- ۴۷ مستقیم و بسیار آسانتر است. سیستم گلنگدن به وسیله ته تفنگ آونگی (سیستم گلنگدن کلاشنیکف چرخشی است) که به حمال گلنگدن وصل است، قفل می‌شود. پوش گلنگدن به وسیله ماشین تراش ساخته می‌شود و به این دلیل ساختن تفنگ مدل ۵۸ از کلاشنیکف گرانتر ولی وزنش در مقابل کلاشنیکف کمتر است.



usr_img

مشخصات فنی




کالیبر..................۷٬۶۲
فشنگ.................۷٬۶۲ ۳۹
وزن خالی...........۲٬۹۰کیلوگرم
برد مفید..............۵۰۰ متر
ظرفیت خشاب........۳۰ فشنگ
طول لوله............۳۹۰ میلیمتر
طول تفنگ..........۸۴۵ میلیمتر

usr_img

يك پرتابگر Davy Crockett كه هم اكنون در موزه توپخانه ارتش ايالات متحده آمريكا نگهداري مي شود


تفنگ اتمي Davy Crockett در دو نوع XM-28 با كاليبر 120 ميليمتر و تفنگ XM-29 با كاليبر 155 ميليمتر ، از جمله سلاح هاي هسته اي تاكتيكي بدون پس زدن (هنگام شليك) بودند كه گلوله هاي هسته اي M388 غير هدايت شونده را شليك كرده و در جريان جنگ سرد توسط ارتش ايالات متحده آمريكا به كار گرفته شدند. تفنگ 120 ميليمتري XM-28 حدود 3200 متر و تفنگ 155 ميليمتري XM-29 حدود 6500 متر برد داشت كه البته اين تفنگ استاندارد اصلي اين سلاح محسوب مي شد. هر دو سلاح از همان گلوله استفاده مي كردند و قابليت نصب بر روي پرتابگر سه پايه ( ثابت ) يا قابل حمل توسط نمونه هائي از خودروي جيپ را داشتند. اين تجهيزات توسط سه خدمه به كار برده مي شد و البته كاربردهاي نظامي ديگري همچون پرتاب گلوله هاي معمولي و ضد تانك نيز داشت . اين سلاح پس از سلاح هاي مشابه خود يعني soldier ، congressman و folk hero ، يكي از كوچكترين سامانه هاي نظامي هسته اي است كه تا كنون ساخته شده است.


usr_img

مقامات رسمي آمريكائي در حال مشاهده كلاهك هسته اي W54 كه در گلوله خمپاره Davy Crockett به كار گرفته شده است. اندازه غيرعادي اين گلوله كاملا مشخص است.


تفنگ Davy Crockett در اواخر دهه 50 ميلادي براي استفاده در خط مقدم نبرد بر عليه نيروهاي ارتش شوروي كه در قاره اروپا مستقر شده بودند طراحي گرديد. دسته هاي كوچك ، جمعي گروه رزمي هسته اي كه مجهز به اين سلاح شده بودند مي بايست در فواصل كوتاه چند كيلومتري از يكديگر مستقر مي شدند تا با استفاده از قدرت اين خمپاره انداز ، نيروهاي دشمن را نابود يا براي 48 ساعت آن منطقه را تا رسيدن نيروهاي كمكي پيمان ناتو غيرقابل استقرار سازند

تفنگ Davy Crockett توسط ارتش آمريكا از از سال 1961 تا 1971 مورد استفاده واقع گرديد .بين سال هاي 1956 تا 1963 تعداد 2100 گلوله M-388 توليد شد كه هزينه آن بدون در نظر گيري كلاهك هسته اي معادل 540 ميليون دلار ( در سال 1996) شده بود. مشتقات غير هسته اي اين سلاح در مجتمع صنعتي Rock Island Arsenal در ايالت ايلينويز ساخته مي شد. كلاهك هسته اي W54 در آزمايشگاه علمي لوس آلاموس طراحي گرديد اما ساخت آن به كميسيون انرژي هسته اي ارجاع شد.
گلوله هاي M-388 به نوعي كلاهك هسته اي W54 مجهز بودند كه سبكترين و كوچكترين سلاح شكافت هسته اي ( انفجار از داخل) استفاده شده توسط ايالات متحده بود و ظرفيت انفجاري جزئي در مقياس كيلوتن داشت كه از 0.01 كيلوتن ( معادل با 10 تن TNT بعلاوه تشعشعات راديواكتيو ) آغاز و 0.02 كيلوتن و يك كيلوتن را نيز در بر ميگرفت. وزن كامل اين گلوله 34.5 كيلوگرم ، طول آن 78.7 سانتي متر و قطور ترين قسمت آن هم حدود 28 سانتي متر قطر داشت. يك سنبه كاليبر كوچك در انتهاي گلوله قرار داشت كه با اتصال به درون لوله خمپاره انداز عمل پرتاب را انجام مي داد . در نوك اين سنبه يك سامانه تعبيه شده بود تا به منظور جلوگيري از پس زدن لوله ، گازهاي خرج پرتابه گلوله Davy Crockett را خنثي نمايد.
توليد گلوله هاي Davy Crockett در سال 1956 آغاز و در مجموع 2100 گلوله توليد گرديد و در سال هاي 1962 تا 1968 در منطقه آموزشي Pohakuloa واقع در جزاير هاوائي و با شليك گلوله هاي حاوي اورانيوم رقيق شده صورت گرفت . اين سلاح از سال 1961 تا 1971 توسط ارتش آمريكا به كار گرفته شد. در سال 1967 نيروهاي آمريكائي مستقر در اروپا ( آلمان غربي ) اين سلاح را غيرفعال ساختند.
نخستين كلاهك هسته اي W54 شليك شده ازDavy Crockett در هفتم جولاي سال 1962 ودر ميدان تير صحراي نوادا تحت عنوان Little Feller II تست گرديد. سپس يك شليك واقعي ديگر نيز در 17 جولاي با برد حدود 2.7 كيلومتر با عنوان Little Feller I صورت گرفت. هر دو آزمايش موفقيت آميز بود . اين آخرين تست انفجار جوي اين گلوله در ميدان تير نوادا بود. در انفجار اول ، كلاهك از طريق كابلهائي در ارتفاع 91 سانتي متري سطح زمين معلق شده بود و قدرت تخريب آن نيز برابر 22 تن TNT بود. در شليك دوم كه با نام Little Feller I ودر 17 جولاي صورت گرفت ، يك گلوله Davy Crockett از يك تفنگ ثابت 155 ميليمتري XM-29 ( به دنبال يك رزمايش شبيه سازي شده به نام IVY FLATS ) شليك شد. اين گلوله در ارتفاع تقريبا 7 متري سطح زمين و در فاصله تقريبي 2700 متري از محل پرتاب منفجر شد . ظرفيت اين بمب معادل 18 تن TNT بود. اين انفجار كه آخرين انفجار اين نوع بمب در صحراي نوادا بود با حضور Robert F. Kennedy ، دادستان كل كشور ايالات متحده و ژنرال Maxwell D. Taylor مشاور جان اف كندي رئيس جمهور آمريكا صورت پذيرفت. نتيجه اين انفجارات در 22 دسامبر سال 1997 توسط وزارت انرژي آمريكا از طبقه بندي ( محرمانه) خارج گرديد .


usr_img

در تصوير فوق انفجار هسته اي پرتاب گلوله موسوم به Little Feller را مشاهده مي كنيد


هر دو نمونه اين سلاح هاي بدون پس زني ، در هنگام آزمايش دقت ناچيزي داشتند به همين دليل براي افزايش تاثير گلوله مي بايست خطر پرتوزائي آن بيشتر مي شد. حتي در پائين ترين سطح ، گلوله M-388 مي بايست قادر به توليد حداكثر سطح تشعشع مرگبار ( يعني 10.000 بار بيش از حد مجاز) در محدوده 150 متري و سطح تشعشع احتمالا وخيم ( 600 بار بيش از حد مجاز ) در منطقه 400 متري محل انفجار بوده باشد .



usr_img

تصوير فوق به خوبي شعاع پرتوزائي كلاهك W54 را پس از شليك نشان مي هد


جوخه هاي 55 و 56 ، جمعي نيروي توپخانه لشگر 82 هوابرد آمريكا ، آخرين يگاني بود كه به خمپاره انداز نوع M-29 موسوم به Davy Crockett مجهز شده بود. اين دو يگان چترباز بودند و هر جوخه سه نفري مجهز به يك كاميون نيم تن ( جبپ ) بود كه تماما با چتر از آسمان قابل رها شدن بودند. اين يگانها نيز در اواسط سال 1968 غيرفعال شدند.




usr_img

اين تصوير كه در ميدان ثبت تير Aberdeen در ايالت مريلند آمريكا گرفته شده ، مربوط به گلوله هسته اي M-388 موسوم به Davy Crockett است كه بر روي يك تفنگ 120 ميليمتري XM-28 بدون پس زني سه پايه دار قرار نصب شده است . مارس سال 1961 . اين سلاح به عنوان كوچكترين سلاح هسته اي مورد استفاده ايالات متحده شناخته شده كه قرار بود در اروپا بر عليه نيروهاي شوروي سابق به كار گرفته شود.


usr_img
نفرات لشگر 101 هوابرد آمريكا آماده شليك يك گلوله Davy Crockett در جريان تمرينات نظامي آموزشي در Fort Campbell ايالت كنتاكي هستند. 14 ماه مه سال 1962



usr_img
سربازان در حال انجام تمريناتي با Davy Crockett در ميدان تير آبردين در ايالت مريلند هستند. 16 دسامبر سال 1959


usr_img
خدمه يك تفنگ 155 ميليمتري XM-29 آماده انجام يك شليك واقعي در منطقه Fort Carson كلرادو مي شوند. در اينجا يك تفنگ نشانه گذار 37 ميليمتري در زير لوله اصلي تفنگ XM-29 نصب شده است . اين تفنگ نشانه گذار قبل از پرتاب كلاهك جنگي اصلي شليك مي شد تا مسير گلوله مشخص و در صورت لزوم هدفگيري تصحيح شود. ( دقيقا مشابه تفنگ 106 ميليمتري ضد تانك خودمان ). 13 مارس 1967


usr_img
سربازان در ميدان تير آبردين چگونگي استقرار و تنظيم تفنگ Davy Crockett سري 155 ميليمتري XM-29 را نشان مي دهند. سال 1961


usr_img
تفنگ Davy Crockett را ميشود روي نوع ويژه اي از خودروي جيپ نيز نصب نمود. در اين تصوير پرتابگر بدون تفنگ نشانه گذار 37 ميليمتري ديده مي شود.

usr_img

تفریح، خوش گذرانی و دیدن مراکز فرهنگی و تاریخی کشورها؛ اینها دلایل خوبی برای ورود گردشگران به هر کشوری از دنیاست. حالا فکرش را کنید که کسی برای غم و اندوه و از همه عجیب تر برای ترسیدن وارد خاک کشوری دیگر شود! تازگی ها این مدل گردشگری در دنیا با عنوان «گردشگری سیاه» یا «گردشگری تاریک» خواهان زیادی پیدا کرده است. در این نوع سفرها گردشگر به دیدن آثار تاریخی ترسناک یا وقایع تلخ می شود. آیا شما راضی می شوید کلی هزینه کنید و وحشت زده و هول کرده به خانه برگردید؟ با معروف ترین مقاصد گردشگری سیاه دنیا آشنا شوید.


usr_img



غار تونیچیل مونگال
بلیز

کشور «بلیز» (Belize) در آمریکای جنوبی بسیار مشهور است، آن هم به خاطر یافته های عجیب و غریبی که در یکی از غارهای این کشور به اسم غار «تونیچیل مونگال» به دست آمده. در این غار عجیب 9566 قطعه استخوان انسان کشف شده. دانشمندان می گویند این استخوان ها متعلق به بچه های چهار تا 10 ساله هستند که در مراسمی سنتی برای رب النوع باران، آب و روشنایی «مایا»ها قربانی می شدند.

جنگل خودکشی
ژاپن

جنگل بزرگ «اوکیگاهارا» (Aokigahara) مدت هاست که به یکی از وحشتناک ترین مکان های روی زمین تبدیل شده، برای اینکه این جنگل در نگاه ژاپنی ها بهترین جا برای مردن است. هر کسی وارد این جنگل می شود یا خودش را از درختی حلق آویز می کند یا با خوردن سم و مواد به زندگی اش خاتمه می دهد.


usr_img




کلیسای استخوان ها

پرتغال

اگر زمانی به کشور پرتغال رفتید حتما مسری به کلیسای استخوان ها بزنید. بله، کلیسایی مشهور که در و دیوار آن از استخوان های آدمیزاد پوشانده شده است. این کلیسای کوچک که در قرن شانزده میلادی به دست یک راهب فرقه فرانسیس مقدس بنا شد، یک اتاقک کوچک است با 18.5 متر طول و 11 متر عرض اما همین اتاقک نزدیک به 5000 استخوان آدم را در خودش جا داده است. در آن زمان مردم شهر «ایورا» یک مشکل بزرگ داشتند: دفن کردن مرده ها. برای همین راهبان شهر برای حل این مشکل یک راهکار عجیب پیشنهاد دادند. استخوان های مرده ها از قبرها بیرون آمد و برای تزیین کلیسا به کار گرفته شد. اینجوری هم کلیسا خالی نبود و هم شهر یک قبرستان تر و تمیز داشت.


usr_img

غارهای کانایان

می گویند دست نخورده ترین مومیایی های دنیا را می توان در فیلیپین پیدا کرد، آن هم درون غارهای دست ساز بشر در کابایان. این مومیایی ها که به روشی عجیب و متفاوت مومیایی شده اند، متعلق به 1200 تا 1500 سال قبل هستند و در تابوت های مخصوص به صورت چمباتمه قرار گرفته اند. مردم محلی معتقدند ارواح این مومیایی ها هنوز در منطقه زندگی آنها حضور دارند و ناظر رفتار و کردار آنها هستند.

این روزها مومیایی های فیلیپینی در شرایط امنیتی سختی نگهداری می شوند اما تا پیش از این بازدید عموم از این محل آزاد بود. داستان امنیتی کردن فضا هم از زمانی شروع شد که مردم منطقه کم کم شروع کردند به آوردن مومیایی ها به خانه های خودشان آن هم فقط برای اینکه دل شان نمی خواست پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ شان جلوی دید دیگران باشد.


usr_img



شهر مردگان

روسیه

داستان «شهر مردگان» روسیه به قرن 14 میلادی برمی گردد. در آن زمان قوم «اوستیای» در پنج تپه اطراف مشغول زندگی بودند. چون زمین در سرزمین همیشه یخ زده آنها کم بود، تصمیم گرفتند غیرقابل استفاده ترین مکان را برای گورستان مرده های خودشان انتخاب کنند. اینطور بود که شهر مرده های روسیه در تپه ای صعب العبور بنا شد.

گورستانی که به عقیده محلی ها اگر کسی وارد آن می شد - یا به خاطر ارواح قبرستان یا راه سخت و طاقت فرسایی که داشت – زنده بر نمی گشت. در این گورستان مردم خانه هایی کوچک درست می کردند و مرده ها را با لباس شان در آن می گذاشتند و سریع برمی گشتند.


usr_img



بازار طلسم

توگو

بازار طلسم توگو در شرق آفریقا از ترسناک ترین بازارهای دنیاست. این بازار که در «لومه» پایتخت توگو قرار دارد پر است از میزهایی که روی آنها از سر سگ گرفته تا پای فیل و پنجه شامپانزه و اسکلت گوریل فروخته می شود. مردمان این اشیا را برای رهایی از بیماری ها و مشکلات می خرند.

این روزها هر گردشگری که وارد این بازار می شود اول به دست یک طبیب سنتی معاینه می شود. قیمت مشخصی هم برای هر ویزیت در این بازار وجود ندارد زمانی که طبیب درمان را انجام داد، شروع می کند به حرف زدن با خدایان. او آنقدر حرف می زند تا با پولی که به او می دهید راضی شود و ساکت شود.


usr_img



جزیره هاشیما

ژاپن

«هاشیما» جزیره ای کوچک در 15 کیلومتری نازاکی است که سال ها محل اسکان کارگران معدن زغال سنگ منطقه بوده. این جزیره که در سال 1887 به منطقه ای مسکونی تبدیل و آنقدر شلوغ شد که در سال 1959 به پر ازدحام ترین منطقه روی زمین شهرت یافت اما در سال 1974 معدن آن ریزش کرد و در چشم به هم زدنی تعداد زیادی جان شان را از دست دادند.

جزیره شلوغ ژاپنی ها یکباره به شهر ارواح تبدیل شد. شهری که این روزها بدون هیچ سکنه ای است هر چند که ژاپنی ها مدعی اند هنوز صدای ضجه و ناله معدنچی ها در شب های جزیره می پیچد.


usr_img




تپه صلیب ها

لیتوانی

از دور بیشتر به یک قبرستان متروکه شباهت دارد اما در این تپه هیچ جسدی دفن نشده است. مردم شهر به نشانه صلح طلبی فقط روی زمین صلیب نصب کرده اند. سلیقه گذاشتن صلیب در این محل به قرن 14 میلادی بر می گردد. هنوز کسی درست و حسابی درباره دلیل نصب این صلیب ها چیزی نمی داند. شاید آن زمان مردم دنبال صلح و آرامش بودند. مردم محلی خودشان معتقدند هر کسی بتواند در این تپه صلیبی نصب کند، آینده خوب و روشنی خواهد داشت. می گویند 50 هزار صلیب توی خاک این تپه کوچک فرو رفته. اوج نصب صلیب ها هم زمان جنگ جهانی دوم بوده است.


usr_img




کلیسای سنت جورج

جمهوری چک

این کلیسا سال ها پیش حسابی رونق داشت، مردم روستای «لوکاوا» (Lukova) کلیسای کوچک شهر را هیچ وقت خالی نمی گذاشتند. همیشه برای انجام مراسم مذهبی به آنجا می رفتند تا اینکه در سال 1968 میلادی در زمان مراسم تدفین یکی از اهالی روستا، سقف کلیسا بی دلیل فرو ریخت و جان خیلی ها را گرفت. مردم روستا از آن سال دیگر به کلیسا پا نگذاشتند، برای اینکه در نگاه شان کلیسا محلی شوم و بدیمن بود.

کار به جایی رسید که مردم برای تخریب آن دست به کار شدند اما ساختمان متروکه کلیسا بعد از مدتی به دست یک هنرمند محلی به طرزی وحشتناک بازسازی شد. مجسمه روح های سرگردان و صدای ناله ای که از کلیسا به گوش می رسد کاری کرد که کلیسای متروک با همه ترسناکی و مخوف بودن به یکی از مشهورترین مکان های گردشگری سیاه تبدیل شود.



usr_img

بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی میباشد.ساختمان ها و برج های لوکس این شهر،چهره ای رویایی به این شهر داده اند .


usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

ونیز ،تاج محل ،برج ایفل ،دیوار بزرگ چین و مکان های دیگر معروف گردشگری بیشتر ماههای سال مملو از گردشگرند به طوری که گرفتن یک عکس تکی یا خانوادگی ممکن است سخت باشد.


اما مکان هایی جالب و زیبایی هم وجود دارند که در برخی از ماههای سال خالی از جمعیت هستند.این فهرست شامل مکان هایی است که از نظر زیبایی بسیار مورد توجه هستند و در ماههایی که می خوانید ارزانقیمت و خالی از توریست هستند.

"مرداب مخفی" در جزیره"مینیلوک" در فیلیپین که پشت دیواره بزرگ صخره ای پنهان شده و درماههای نوامبر تا آوریل خالی از توریست و البته دیدنی است.

usr_img

مزارع برنج "یوبود" در بالی که به خاطر بکر و خالی از جمعیت بودنش بسیار مورد توجه است.ماههای می ، جون و جولای بهترین زمان بازدید از این مکان رویایی است.


usr_img

قلعه "سامزانو" معروف به قلعه رنگ در توسکانی –ایتالیا- در میان تپه های شمالی توسکان پنهان شده و به تاریخ 1605 بازمی گردد.یافتن توریست در این قلعه زیبا سخت است و در تمام ماههای سال بازدید راحتی دارد.


usr_img

تجربه سافاری و حیات وحش در ماههای جولای و آگوست در بوتساوانا به دلیل کم بودن توریست می تواند ارزان تر تمام شود.


usr_img

معابد شهر باگان در میانمار چند سالی است که اجازه ورود گردشگر دارد.ماههای نوامبر تا فوریه این ناحیه خالی از گردشگر است.


usr_img

دشت های یکدست و زیبای "موراویا" در جمهوری چک در آخر تابستان خالی از توریست است.


usr_img

ماههای می تا جون در بهار و سپتامبر تا نوامبر در پاییز بهترین زمان بازدید از سمرقند-ازبکستان- است.


usr_img

ویرانه های "وُلیلی" در مراکش بین ماههای آوریل تا می از توریست خالی است.


usr_img

آبشار "هاواسو" در گرند کنیون –آریزونا،آمریکا- در بهار کم جمعیت است در حالی که در زمستان هم به خاطر سرما به روی گردشگران بسته می شود.


usr_img


یک عکاس کانادایی در اقدامی باورنکردنی در هنگام عکس گرفتن در آتلیه ناگهان یک ببر را وارد آتلیه می کند و از واکنش سوژه های خود عکس میگیرد.

او با این کار موفق به خلق تصاویری واقعی از ترس و هراس در چهره کسانی که به همین منظور انتخاب شده بودند شد و عکس های جالب زیر را ثبت کرد.


usr_img

usr_img

usr_img

usr_img


وب‌سایت فیلم نت نیوز: یکی از کمدینهای معروف سینمای هالیوود تا اینجای کار در صدر پر درآمدترین بازیگران قرار دارد.



طبق لیست جدیدی که منتشر شده است، کمدین معروف و محبوب، کوین هارت،تا اینجای کار درآمدی 87 میلیون دلاری در سال 2016 داشته است. وی در فیلم های Ride Along 2 و Central Intelligence و انیمیشن The Secret Life of Pets حضور داشته است.




usr_img

در رده های بعدی این لیست نامهای بزرگ دیگری حضور دارند



دواین جانسون با 64 میلیون



جکی چان با 61 میلیون



مت دیمون با 55 میلیون



تام کروز با 53 میلیون



جانی دپ با 48 میلیون



جنیفر لارنس با 46 میلیون



بن افلک با 43 میلیون دلار



رابرت داونی جونیور که سال گذشته نفر اول لیست فوربز بود در رده دوازدهم این لیست قرار دارد و شاهرخ خان با قرار گرفتن در رده سیزدهم پردرآمدترین بازیگر بالیوود محسوب میشود.

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img

usr_img


صفحه: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 12

بازی های منتخب

X
خروج از تمام صفحه
X
راهنمای بازی های آنلاین
X
logo-samandehi